Jak správně motivovat obsluhu

Jak správně motivovat obsluhu

Jak správně motivovat obsluhu

 

Demotivovaná nebo nemotivovaná obsluha je velký problém, který si spousta manažerů a majitelů podniků neuvědomují. Demotivovaná obsluha se většinou netváří na hosty vesele a podobná je i její chuť prodávat. Takový personál má myšlenky na snížení tržby za účelem méně vynaložené práce nebo zvýšení vlastního ohodnocení své pomocí (podvody, krádeže apod.).

 

Jaké jsou demotivační faktory? Je to jednoduché:

 

Špatně nastavené složky mzdy, další ohodnocení a benefity. Žádná nebo špatná komunikace během provozu, bez osobních pohovorů (feedbacku) při výplatě a nevhodné vytýkání chyb, například před ostatními zaměstnanci.

 

Jak Motivovat? Jednoduše:

 

Správnými manažerskými postupy při řešení běžných i krizových situací.

 

Základem je vhodně a pravidelně tým motivovat, a to penězi navíc, které si musí nějakým způsobem zasloužit, např. procentem z prodeje. Jedině tak lze docílit toho, že se obsluhující personál bude snažit prodávat, bude nabízet takzvaný doprodej a bude se snažit o vyšší útratu hostů. Zkusí nabídnou polévku těm hostům, kteří si chtěli dát jen hlavní chod, dezert a kávu každému, kdo si ji sám neobjedná. Při objednávání jídla s sebou bude nabízet další produkty. Při večeřích se zvýší prodej aperitivu a digestivu a zvýší se prodej dražších jídel.

 

Milá ochotná obsluha nenabízí jen další jídlo, ale delší příjemný chuťový zážitek v pozitivní atmosféře Vašeho podniku, kam se spokojený host příště rád vrátí nebo doporučí návštěvu svým přátelům. Zajímavým bonusem v současné době může být i 13. plat, kterým si firma předchází zaměstnance, se kterými je spokojená. Populárními benefity jsou příspěvky na volnočasové aktivity (kultura, sport) nebo specializovaná školení (sommelierské kurzy apod.).

 

Při správné aplikaci těchto metod se za investované 1% vrátí o více než 10% navýšené tržby.

 

Více se dozvíte na našich kurzech pro obsluhu a managery.